Strategia “Każdy wygrywa”

wygranaNaturalnym zjawiskiem na rynku jest nawiązywanie współpracy pomiędzy podmiotami podobnej wielkości. W przypadku usług, stereotyp jest jeszcze bardziej jednoznaczny – większy dostawca, znaczy lepszy.

W przypadku kompleksowych wdrożeń dużych rozwiązań informatycznych, nawiązuje się współpracę bezpośrednio z producentem lub największym partnerem o udokumentowanej historii.

Dlaczego warto mieć “pod ręka” małych dostawców?

Najwyższa jakość obsługi

Zlecenie, które dla dużego dostawcy usług jest niewiele znaczącym ułamkiem celu sprzedażowego, dla małego integratora może stanowić kontrakt o znaczeniu strategicznym.

Kto z kupujących nie chciałby być traktowany jako Klient klasy “premium”?

Bez przepłacania

Im większa firma, tym bardziej rozbudowane struktury organizacyjne. Rozbudowane struktury dostawcy wymagają utrzymania, czyli wymuszają stosowanie wyższej marży.

Struktury wewnętrzne małego dostawcy ograniczają się najczęściej do zespołu wykonawczego i 2-3-osobowego zarządu. Zarząd odpowiada za tzw. “całą resztę”, a najczęściej jest aktywnie zaangażowany w kluczowe projekty w roli wykonawcy. Płaska struktura jest tańsza, a co za tym idzie – usługi również.

Elastyczność

Rozbudowane struktury, poza wyższymi kosztami utrzymania, przekładają się również na większą bezwładność procesów decyzyjnych. A bezwładny proces decyzyjny dostawcy to dla Klienta strata czasu oraz ograniczenie dynamiki wprowadzania zmian.

Płaska struktura organizacyjna małego dostawcy oznacza krótki proces decyzyjny, idealnie dopasowany do nadążania za potrzebami Klienta. Klienta klasy “premium” oczywiście.

Nasza strategia: “Każdy wygrywa”

Korzyści dla Klientów:

  • bezpośredni dostęp do sprawdzonych dostawców usług z zakresu najnowszych technologii z pominięciem tzw. “narzutów korporacyjnych”,
  • żadnych “łańcuszków” – kontrakty bezpośrednio z Wykonawcami.

Korzyści dla handlowców (nie tylko z branży IT):

  • zapewnienie obsługi potrzeb Klienta spoza zakresu własnej oferty,
    prowizja od nieobsługiwanych wcześniej procesów sprzedażowych.

Korzyści dla Wykonawców:

  • możliwość wypromowania własnej marki we współpracy z największymi podmiotami na rynku,
  • brak kosztów stałych sprzedaży – wyłącznie rozliczenie prowizyjne od pozyskanych kontraktów.